UI/UX

מלכודת ה-מוסכניק

מלכודת ה-מוסכניק

ראשית, אני מתנצל מראש בפני כל אותם מוסכניקים ישרים. יש כמוכם הרבה וחבל על התדמית שנוצרה לכם בגלל כאלו שאינם ישרים.
באינטרנט מסתבר שרוב האנשים מבינים בערך כמו שהם מבינים במה מתרחש מתחת למכסה המנוע של הרכב.
רוצים אתר, רוצים קידום ממומן, רוצים קידום אורגאני (מה זה בכלל ?).
רוצים להופיע בדף הראשון ב- google וגם רוצים דף facebook לעסק.

השאלה היא, למה בעצם ?
האם אתם מבינים מה זה בכלל ולמה זה נועד או ששמעתם מ-"חבר" שאמר שכך צריך לעשות היום כדי להצליח?

נחזור לעניין "מלכודת ה-מוסכניק".
כאשר אתם נכנסים למוסך והמוסכניק אומר שצריך להחליף את הברקסים, המצבר, משאבת המים ומה לא, האם אתם באמת יודעים שזה נכון ? כמובן שלא, הרי אין לכם את הידע המקצועי לדעת מידע זה.
אתם פשוט מקווים שמכיוון שהמליצו לכם על המוסך הזה, אמרו לכם שהוא ישר והגון, אז גם אליכם הוא יהיה הגון ולא יעבוד עליכם.

אותו הדבר עם מחשבים ואינטרנט.
אתם פונים לחברת אינטרנט, מתכנת, או מקדם אתרים ובדרך כלל מבקשים הצעת מחיר להקמה או לקידום של אתר. ואז אתם עשויים לקבל תשובות שצריך אתר כזה או אחר, עם דף פייסבוק, וקידום ועוד כל מיני תוספות שייתכן שאת רובם אתם כלל לא צריכים.

שיטה נוספת, היא בשיטת השיווק "רגל בדלת". מציעים לכם משהו קטן ובזול, אתם מתפתים לקחת את ההצעה. ואז כשאתם כבר בפנים, אתם מגלים שזה לא כולל כלום ולא מביא אתכם לשום מקום, וכדי להצליח באמת אתם צריכים כל מיני "תוספות" שלא ביקשתם בהתחלה (כמובן, כי לא היה לכם מושג שצריך) וזה כבר עולה המון כסף.
ומה תעשו כעת, תעזבו ותעברו למישהו אחר ? הרי כבר שילמתם כסף, ואולי מישהו אחר שוב יעבוד עליכם ?

אין לכם ממש מושג בזה ואין לכם פרמטרים למדוד הצעה לבניית אתר או פרסום באינטרנט פרט להשוואה עם הצעת מחיר אחרת, שגם אותה אתם לא ממש מבינים. ואז מגיע הרגע שמתייעצים עם אותו "חבר מומחה", שגם כנראה לא ממש מבין אחרת הוא היה מציע לכם את שירותיו. והרבה פעמים מחליטים לפי המדדים הלא נכונים.

אז מה לעשות ?
תשאלו שאלות, הרבה שאלות !
לדוגמא:
כמה זמן החברה קיימת ?
אילו אתרים הם פיתחו ? (לבקש לראות דוגמאות)
מי הם הלקוחות של החברה ? (לבקש לדבר עם לקוחות לדוגמה שאתם תבחרו).
מהו הניסיון והרקע של החברה/ המפתח/ המקדם ?
כמה עולה לשנות ולהוסיף דברים לאתר/לקידום ? (ובטוח שיהיו לכם תוספות אחרי שתבינו קצת מה קורה)
איזו אחריות אתם מקבלים ? (כלומר, מה קורה אם יש תקלה)
אם זה אתר, האם הוא תואם לכל הדפדפנים או שרק בדפדפן explorer תוכלו לראות אותו טוב? (לוודא עם אתרים אחרים של החברה)

בשורה התחתונה, זה שאתם לא מומחים באינטרנט, לא אומר שאתם צריכים לקבל את מה שמציעים לכם כמובן מאליו. תתייחסו אל זה כמו אל כל פנייה לבעל מקצוע. למוסכניק, לקבלן שיפוצים או למארגן חתונות.
תוודאו שהבנתם כל מרכיב, ותוודאו שאכן אתם צריכים את מה שמציעים לכם ולאן זה יוביל אתכם אם תוציאו על זה כסף.
הכסף שלכם יקר וחשוב שתשימו לב לפני שאתם מוציאים אותו כדי למנוע מפח נפש בהמשך.

 

מלכודת ה-מוסכניק

מלכודת ה-מוסכניק

 

בחזרה לעמוד הבית

eyal
אייל פור, מומחה למיקסום רווחים באמצעות האינטרנט, נעים להכיר
שמי אייל פור ואני מומחה למינוף עסקים ושיפור מחזורים. אני מתמחה בראייה פיננסית עסקית ומלווה עסקים מזה שנים במטרה להצעיד אותם להצלחות פיננסיות משמעותיות. בעברי עברתי קורס תכנות בממר"מ (צה"ל), אני בעל תואר במחשבים ומילאתי תפקידים מרתקים בחברות מובילות בארץ ובחו"ל ואף כיהנתי כמנכ"ל של חברת היי-טק.

Share this post

דילוג לתוכן