UI/UX

טיפים לאפקטיביות של אתר

טיפים לאפקטיביות של אתר

למה בעצם אנחנו מקימים אתר ?
האם רק כדי שנוכל להוסיף שורה לכרטיס הביקור נשלם אלפי שקלים ?
האמת שלא !
אנו בונים אתר כי אנו באמת מקווים שהפעולה גם תגרום לתגובת שרשרת שתביא לקוחות קונים לעסק.

אז איך עושים את זה ?
מה מבדיל בין אתר שמביא המון לקוחות לאתר שגם אם נשפוך המון כספים על פרסום וקישורים אף אחד לא יתקשר או ישאיר פרטים ?

רכזתי עבורכם רשימה של טיפים שישדרגו כל אתר מסתם אתר לאתר שבאמת יכול להביא לקוחות:

  1. עמוד הנחיתה לאתר: כלל אצבע, ככל שתגיעו מהר יותר למוצר שאתם מוכרים כך יגברו סיכויי ההמרה שלכם מלקוחות. מה זה אומר ? יש אתרים שטוענים בהתחלה סרטון או טקסטים נעים על המסך או אנימציה משגעת שגם מציגה לפניה שעון מסתובב עם אחוזים עד שהיא עולה. זה לא טוב ! החברים שלכם יאהבו את זה, אך ללקוחות אמיתיים אין סבלנות להמתין או לראות סרטונים, הם רוצים להגיע לתכלס, במיוחד בארץ. תציגו ישר בעמוד הפתיחה את המסר או המוצר שאתם מוכרים.
  2. צור קשר: גם אם האתר נראה הכי מדהים בעולם, אם אין אפשרות ליצרת קשר באופן ברור ובולט בכל אתר, אז זה לא שווה. חשוב שיהיה בכל עמוד אפשרות להתקשר או להשאיר פרטים בצורה פשוטה ונוחה. לקוחות לא צריכים ולא אוהבים להתאמץ בכדי למצוא את מה שהם רוצים.
  3. לחצנים: אם עושים לחצן אז עדיף שיהיה אפקט קטן של שינוי צבע/גוון/תמונה או משהו כאשר הלקוח עובר עם העכבר עליו. זה מגביר את הסיכוי שהלקוח אכן ילחץ עליו הרבה יותר מאשר קוביה סטאטית שעליה רשום "לחץ כאן".
  4. עמוד אודות: חושב בכל אתר שיהיה עמוד אודות/אודותינו/קצת עלינו/ מי אנחנו. אני אישית פחות ממליץ על "מי אנחנו" זה לדעתי משדר פחות מקצועיות. בכל מקרה לקוחות שכבר מתעניינים אוהבים כבר לקרוא קצת מידע עליכם. לכן עמוד זה חשוב מאוד. בתוך העמוד כדאי לרשום טקסט ברור ושיווקי שימשוך את הלקוחות לרצות לעבוד איתכם וכמובן תמונה אותנטית כמה שיותר. אם זה עסק קטן אז אפשר גם תמונה של בעל העסק. אם העסק הוא חנות/ מפעל/ משרד הפונה לרחוב, אפשר לשים תמונה מבחוץ של המקום.
  5. עמוד צור קשר: עמוד חובה בכל אתר שמכבד את עצמו. בעמוד זה כדאי לתת מגוון רב ככל האפשר של דרכים ליצירת קשר : טלפונים, מיילים, כתובת, טופס יצירת קשר ומפת הגעה. כתובת מומלץ תמיד לרשום גם אם מדובר עם כתובת בייתית, רוב האנשים לא יסעו אליכם הביתה לבדוק אך יתרשמו מכך שיש כתובת.
  6. מהירות אתר: למרות שמהירות האינטרנט הולכת וגדלה מיום ליום, אני עדיין נתקל בלא מעט אתרים שהמעבר בין העמודים לוקח מספר שניות. ללקוחות אין סבלנות להמתין את הזמן הזה ולא מעט יחשבו שאתר תקוע ויעזבו אותו. לכן חשוב שהאתר יאוחסן בשרתים מהירים וזמינים. כל בוני האתרים יבטיחו לכם זאת, תבקשו לראות מספר אתרים שלהם על המחשב שלכם ונסו לעבור בין העמודים כדי לוודא שאכן זה כך.
  7. זמינות אתר: בהמשך לסעיף הקודם, חשוב גם שהשרתים בהם יאוחסן האתר יהיו זמינים. רוב חברות השרתים מבטיחים זמינות של 99.9% אך לא כולם מקיימים זאת. איך תדעו זאת ? כנראה שאין לכם ממש אפשרות לדעת בוודאות מבלי להיכנס כל 5 דקות לאתר ולראות אם הוא למעלה. לכן חשוב כמו כל בעל מקצוע לבדוק גם כאן ולשאול שאלות לגבי השרתים והניסיון של בונה האתרים כולל המלצות.
  8. תמונות באתר: חשוב וטוב לשים תמונות באתר, אך חשוב גם לדעת איזה גודל של תמונה לשים. מה זה אומר ? רוחב אתר לא אמור לעבור את ה-1000 פיקסלים. לכן רוב התמונות צריכות להיות בין 200 ל-1000 פיקסלים ברוחב. העלאת תמונה ברוחב 2000 פיקסלים לא תשפר את חדות ויופי התמונה אלא רק תגרום נזק כי לתמונה ייקח זמן לעלות כאשר לקוח ייכנס לעמוד ויתכן שעד שתעלה הוא כבר יעבור הלאה מבלי לראות את התמונה היפה ששמתם ובינתיים איבדתם את האפקט של התמונה. איך יודעים ? תמונה לאתר צריכה לשקול בד"כ 50K-250K , אם העלתם תמונה בגודל מגה או יותר, כנראה שצריך להקטין אותה קודם. לא אתם, מי שבונה את האתר.
eyal
אייל פור, מומחה למיקסום רווחים באמצעות האינטרנט, נעים להכיר
שמי אייל פור ואני מומחה למינוף עסקים ושיפור מחזורים. אני מתמחה בראייה פיננסית עסקית ומלווה עסקים מזה שנים במטרה להצעיד אותם להצלחות פיננסיות משמעותיות. בעברי עברתי קורס תכנות בממר"מ (צה"ל), אני בעל תואר במחשבים ומילאתי תפקידים מרתקים בחברות מובילות בארץ ובחו"ל ואף כיהנתי כמנכ"ל של חברת היי-טק.

Share this post

דילוג לתוכן