יש לכם אתר WordPress? הוא עומד להתפרק!
כן כן, שמעתם נכון.
אם יש לכם אתר בנוי ב- WordPress, זה רק עניין של זמן עד שיתחילו "גליצ'ים" קטנים,
אלו יתרבו ויגדלו. פתאום התפריט יתקע, עמוד מסויים לא יפתח, טופס יצירת הקשר לא יעבוד וכך הלאה.
למה זה קורה?
אתר אינטרנט ב- WordPress הוא בעצם תוכנה, ולתוכנה יש מצד אחד באגים (תקלות) ומצד שני חידושים ועדכונים (שיוצרים עוד באגים).
האתר מאוד גמיש ונוח לפרסום בגוגל, אך המיוחד בו הוא שהוא מורכב מאוסף של תוכנות.
תוכנה אחת כתב משה, אחרת כתב חיים וכך הלאה…
היופי במערכת שהיא מאפשרת לחבר את כולם ביחד לאתר אינטרנט.
הבעיה שמחר בבוקר משה שייפתח לדוגמא את תוסף כפתור ה-ואטסאפ, מחליט לשדרג את הרכיב כך שניתן יהיה לבחור מעתה צבעים לכפתור.
עכשיו כל האחרים צריכים לעשות התאמות ועדכונים כדי שהמערכת תעבוד עם השינויים שעשה משה.
וכאן מתחילות הצרות. אחד מעדכן, אחר לא מעדכן, אחד בכלל מת ולכן לא מעדכן את התוכנה שלו.
ואז מתחילות התקלות.
איך נמנעים מזה?
או! הקטע שהפתרון פשוט מאוד. מנהל האתר צריך באופן שוטף לעדכן את כל רכיבי האתר.
לכל רכיב שיוצא עדכון מופיע כוכבית קטנה שמראה שצריך לעדכן אותו.
אם יש בעיה כלשהי עם רכיב מסויים (כמו בדוגמא שלנו, המפתח שלו מת), אז מנהל האתר עולה על זה ויכול למצוא רכיב חדש שיחליף אותו.
אז למה לא כולם עושים את זה?
כי אנחנו בישראל, וכאן חוגגת שיטת ה-"יהיה בסדר". הלקוח לא יודע אז לא מספרים לו.
הרי זה עוד עבודה ולמה לי?
אז מה עושים?
חשוב לדרוש שמנהל האתר שלכם ידאג לעדכן באופן שוטף את רכיבי האתר ותשתיות האתר באופן שוטף.
ואיך בודקים את זה? פשוט מאוד, אפשר פעם בכמה חודשים להיכנס לאתר, לממשק הניהול ושם בלוח הבקרה יופיע עיגול אדום קטן עם מספר העידכונים שיש לבצע לאתר.
יש לכם אתר WordPress? הוא עומד להתפרק!